دلایل استفاده از رنگ اپوکسی برای پارکینگ ها

شرکت رنگ افروز فرنام | مرجع تخصصی خرید رنگ در ایران | هایپر رنگ

دلایل استفاده از رنگ اپوکسی برای پارکینگ ها

دلایل استفاده از رنگ های اپوکسی
علت خرید رنگ اپوکسی

شرکت الوان رنگ افروز فرنام: رزین اپوکسی یک انقلاب واقعی برای برخی از فضاهایی است که قبلاً تا حدودی مشکل ساز بودند . مثلا پارکینگ و گاراژ. در این فضاها یافتن لکه های روغنی جاسازی شده، ترک ها در روسازی و یا خاک رایج بود.

بسیاری از پارکینگ‌ها مناطق کاملاً ناسالم هستند. این به این دلیل است که کف زمین تصفیه نشده و تخلخل زیاد  آن باعث تجمع گرد و غبار یا جذب هرگونه نشت روغن یا سوخت می شود. همچنین پاک کردن این لکه ها روی این نوع سطوح تقریبا غیرممکن است.

(تخلخل یعنی اگر رسوب یا سنگی با آب یا مایع دیگری بر خورد کند حفره هایی در داخل آن به وجود می آید.)

اما ظهور رزین های جدید مانند رزین اپوکسی باعث شده است که کفپوش پارکینگ یا گاراژ همیشه در شرایط بهینه باقی بماند و مانند روز اول بدرخشد. علاوه بر این، دارای مزایای بی شماری مانند عدم لغزش، بسیار مقاوم یا ضد آب بودن است . ویژگی هایی که آن را به گزینه ای ایده آل برای نصب در این نوع فضا تبدیل می کند.

در این مقاله می خواهیم همه چیز را در مورد اینکه رزین اپوکسی دقیقاً چیست و چرا گزینه خوبی برای استفاده در کف فضاهایی مانند مواردی که ذکر کردیم به شما بگوییم.

اگر به فکر تعویض کف پارکینگ یا گاراژ خود هستید ، بدون شک رزین اپوکسی گزینه مناسبی است . در زیر تمام مزایای کفپوش رزین اپوکسی برای پارکینگ ها و پارکینگ‌ها  را به شما می گوییم.

 

مقاله های پیشنهادی رنگ افروز در رابطه با رنگ های اپوکسی که شاید به خواندن آن علاقمند باشید:

{           انواع رنگ اپوکسی در صنعت: ویژگی ها، مزایا و کابردها

            رنگ اپوکسی چیست و چگونه اعمال می شود؟

            }

ماندگاری

ماندگاری رنگ های اپوکسی

بدون شک یکی از مزیت های اصلی کفپوش رزین اپوکسی برای پارکینگ ها دوام آن است. این نوع رزین را می توان به راحتی بر روی هر سطحی مانند سیمان و بتن اجرا کرد. پس از اعمال، نتیجه یک سطح مقاوم در برابر ضربه، عبور مداوم خودروها و افراد، مایعات ساینده، تغییرات زیاد دما و غیره است.

رزین اپوکسی می تواند با موفقیت در برابر تمام عناصری که ذکر کردیم مقاومت کند و ظاهر خود را مانند روز اول برای مدت طولانی حفظ کند.

 

خواص ضد حریق

رزین اپوکسی برای پارکینگ ها دارای خواص ضد حریق است. به این معنی که در صورت آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری می کند. در فضایی مانند گاراژ که در آن آتش‌سوزی می‌تواند واقعاً خطرناک باشد، چیزی واقعاً مهم است.

تطبیق پذیری


تطبیق پذیری رنگ های اپوکسی
رزین اپوکسی برای پارکینگ ها نیز این ویژگی را دارد که یک ماده بسیار پرکاربرد است. دارای ویژگی های بی شماری است که آن را به گزینه ای ایده آل، فراتر از مقاومت آن تبدیل می کند. علاوه بر پارکینگ، در مکان های بی شماری مانند مراکز خرید و یا انبارهای صنعتی قابل نصب می باشد.

ضد لغزش، ضد آب، دفع مایعاتی مانند آب، روغن یا بنزین و غیره است. این به این معنی است که تمیز کردن آن بسیار آسان تر است و نگهداری آن را در شرایط عالی برای سال ها بسیار آسان می کند.

در حالی که روی روسازی های بتنی، آسفالتی یا سیمانی، مقدار زیادی گرد و غبار و خاک می تواند جمع شود . در این نوع سطح برعکس اتفاق می افتد که به جلوگیری از تخریب سریع سطح کمک می کند.

زیبایی شناسی

زیبایی شناسی رنگ‌های اپوکسی

رزین اپوکسی برای پارکینگ‌ها از نظر زیبایی دارای مزایای بسیاری است، به خصوص اگر آن را با مواد دیگری مانند سیمان مقایسه کنیم.

رزین اپوکسی را می توان در رنگ های مختلف سفارشی کرد و به هر فضایی رنگی می بخشد تا به آن شخصیت ببخشد. حتی امکان انتخاب بین روکش های براق یا ساتن وجود دارد . در عین حال می توان روی سطح آن علامت یا آرم مهر زد. به همین دلیل، این ماده به طور فزاینده ای توسط شرکت های طراحی داخلی استفاده می شود.

 

تمیز کردن

تمیز کردن رویه رنگ‌های اپوکسی

تمیز کردن و نگهداری رزین اپوکسی برای پارکینگ ها بسیار آسان است. چسبندگی ندارد، بنابراین از رسوب و فرورفتن آثار کثیفی جلوگیری می کند. در عین حال، این کار تمیز کردن را بسیار سریعتر و آسان تر می کند.

علاوه بر این، ضد آب بودن به این معنی است که مایعات به سطح نمی چسبند و از ایجاد لکه های مزاحم جلوگیری می کنیم.

 

صرفه جویی در پول و زمان

صرفه جویی در پول و زمان با استفاده از رنگ2های اپوکسی

هنگام انتخاب هر نوع سطحی، مهم است که قیمت مواد و نصب آن را در نظر بگیرید. اما محاسبه قیمت نگهداری، عمر مفید، هزینه های نظافت و دوام آن نیز ضروری خواهد بود.

اگر همه این عوامل را در نظر بگیریم، رزین ماده ای است که نشان دهنده صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه است. این یک ماده بسیار بادوام است و به راحتی تمیز می شود که باعث صرفه جویی قابل توجهی تبدیل می شود.

 

ضد آب بودن

همانطور که قبلاً اشاره کردیم یکی دیگر از مزایای اصلی رزین ضد آب بودن آن است. از فیلتر شدن هر نوع مایعی جلوگیری می کند. این از ظاهر شدن لکه های مزاحم از هر نوع مایع خورنده ای که ممکن است وسیله نقلیه آزاد کند جلوگیری می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.